תפילה לזיווג

פורסם על ידי הרב דוד איפרגן ב . קטגוריה: הלכות ומאמרים

עמותת עולם חסד התפללו–לי קובץ תפילות

"תפילה לעני כי יעטוף ולפני השם ישפוך שיחו"

נאמר כי משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע מסרה לזקנים וזקנים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה.

כל התפילות החלו בתקופתו של משה רבנו והמשיכו לאנשי כנסת הגדולה וכך עד ימינו.

הרעיון בתפילה הוא לחבר אותנו לאבינו שבשמיים, שיעזור לנו, כך שאפילו אם אין לנו זכויות ואפילו שבראש השנה נגזרו עלינו דברים הפוכים מהמציאות שבה אנו חיים, תפילות אלו שנרקחו עקב מאורעות שפקדו את האנושות, יצרו בתפילות זיכרון של מאורע שמסוגל להתחבר לאירוע פרטי שאדם חווה, ודרך התפילה ובכך שהאדם מקבל על עצמו עשייה של משהו טוב נוסף, מסייעת לתפילה לפעול ממצב אובייקטיבי למצב סובייקטיבי שהאדם נצרך אליו.

לפני עידן התפילות, היו מקריבים קורבנות – כלומר, על כל בעיה שהאדם היה נקלע אליה או שמחה, או במידה ואדם חטא כלפי הבורא או כלפי זולתו, היה מביא קורבן ונסלח לו. אולם משחרב בית המקדש, התפילות ירשו את מקום הקורבנות. תפילות אלו שנלחשו לאורך השנים במקומות שונים בעולם, יצרו מבנה לכל תפילה – אם בנוסח אשכנזי או ספרדי ואם ברמה של חיפוש זיווג, פרנסה, או בריאות ועוד.

עד תקופתו של אברהם אבינו, הברכה היתה רק אצל בורא עולם שחיפש אדם ראוי להעביר לו את האפשרות לברך. וכך, בורא עולם מוצא את אברהם אבינו ואומר לו בפרשת לך לך "והיה ברכה" כלומר, מרגע זה הברכה תהיה בעולם הזה, אצל אדם חי, וכך התפתחו התפילות עד ימינו.

התפילות נועדו לכל מטרה, כפי שנאמר: "וביום שמחתכם ומועדכם ובראשי חודשכם" כלומר, התפילה מיועדת גם למצבים קשים מאוד, למשברים שאדם חווה בגוף, בזוגיות, במשפחה ובעיקר בגנים – כגון: גן מוות, מין, נטישה, רוח וחומר, וכן למצבים משמחים מאוד כגון ימי שמחה וחגים, על מנת להודות על הדברים הטובים שאדם חווה בזוגיות, אהבה ופרי בטן.

ישנם סוגי תפילות בעלות קוו נוסף, בהן מתפללים על חיילי צה"ל ושלום המדינה, או אם המתפללת על גידול בניה ושלום בית.

בתפילת שחרית מתחילים את התפילה עם המשפט "ותתפלל חנה ותאמר…" אנשי כנסת גדולה קבעו את כל סוגי התפילות בהתאם לתפילת חנה שהתפללה לפרי בטן, כפי שכתוב "וחנה היא מדברת על ליבה רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע ויחשבה עלי לשכורה" [שמואל א', א' יג']. חנה הכניסה לתפילה את הרגשות ואת האינטימיות בינה לבין בורא עולם כדוגמת תפילת שמונה עשרה.

רב הימנונה סבא בתלמוד בבלי מסכת ברכות לא', עא', מלמד אותנו את המושג תפילה לפי תפילת חנה:

על המילים "וחנה היא מדברת על לבה" – מלמדים אותנו על חשיבות כוונת הלב בתפילה:

"רק שפתיה נעות" – ללמד אותנו שהמתפלל\ת יבטא את התפילה בשפתיו ולא רק בלבו.
"קולה לא יישמע" – מלמד אותנו שאסור להגביה את הקול בתפילה, אלא להתפלל בלחש.
את כל זאת איגדו חז"ל בתפילת שמונה עשרה, ואת השאר אפשרו להתפלל ביחד עם הציבור בקול גדול, כפי שנאמר "ברוב עם הדרת מלך". לכן, כשאדם מתכנס בתוך עצמו, עליו להתפלל בלחש.

תפילה לאישה למציאת חתן שיתאים לה רוחנית רגשית וגופנית

בספר בראשית נאמר: "על כן יעזוב איש את בית אביו ואימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד".

רבי יוסי מספר לנו שלאחר שבורא עולם סיים לברוא את העולם, מיד החל במלאכת הקודש שהיא חיבור בין איש ואישה, ורבי יוסי אומר "קשה זיווגם של בני ישראל כקריעת ים סוף" ולכן, כל אדם נזקק לעזרתו של בורא עולם על מנת שזיווגו יהיה גם במימד הרוחני וגם במימד הרגשי. שלמה המלך אומר לנו על ימי הבלנו בעולם הזה שצריך להכניס אהבה לחיי הנישואין:

" רְאֵה חַיִּים עִם־אִישָּׁה אֲשֶׁר־אָהַבְתָּ, כָּל־יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ, אֲשֶׁר נָתַן־לְךָ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ, כּול יְמֵי הֶבְלֶךָ; כִּי הוּא חֶלְקְךָ בַּחַיִּים, וּבַעֲמָלְךָ, אֲשֶׁר־אַתָּה עָמֵל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ׃"

התפילה תמיד צריכה להתחיל בשבח והודיה לבורא עולם, וכאשר תפילתנו היא על חוסר או הודיה על עודף, הפתיח יהיה כך: בדרך כלל יהיו שני שמות של בורא עולם בבקשתנו, אחד הוא משורש הדין והוא מכונה "אלוקינו" והשני משורש הרחמים והוא מכונה "יקוק". לא הוגים שם זה, אלא רק בבקשה, מאחר ואם האדם שמבקש בקשה שורשה של הבקשה הוא שורש של דין, אז אלוקנו הוא הכתובת, ואם הבקשה היא משורש החסד אז "יקוק" היא הכתובת לבקשה.

פרק ח.

מִי יִתֶּנְךָ כְּאָח לִי יוֹנֵק שְׁדֵי אִמִּי, אֶמְצָאֲךָ בַחוּץ אֶשָּׁקְךָ גַּם לֹא יָבֻזוּ לִי. אֶנְהָגְךָ אֲבִיאֲךָ אֶל בֵּית אִמִּי תְּלַמְּדֵנִי, אַשְׁקְךָ מִיַּיִן הָרֶקַח מֵעֲסִיס רִמֹּנִי. שְׂמֹאלוֹ תַּחַת רֹאשִׁי וִימִינוֹ תְּחַבְּקֵנִי. הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלָיִם, מַה תָּעִירוּ וּמַה תְּעוֹרְרוּ אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתְּחְפָּץ. מִי זֹאת עֹלָה מִן הַמִּדְבָּר מִתְרַפֶּקֶת עַל דוֹדָהּ, תַּחַת הַתַּפּוּחַ עוֹרַרְתִּיךָ, שָׁמָּה חִבְּלָתְךָ אִמֶּךָ, שָׁמָּה חִבְּלָה יְלָדָתְךָ. שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל לִבֶּךָ כַּחוֹתָם עַל זְרוֹעֶךָ, כִּי עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה, קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה, רְשָׁפֶיהָ רִשְׁפֵּי אֵשׁ שַׁלְהֶבֶתְיָהּ. מַיִם רַבִּים לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת הָאַהֲבָה וּנְהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּהָ, אִם יִיתֵּן אִישׁ אֶת כָּל הוֹן בֵּיתוֹ בָּאַהֲבָה בּוֹז יָבוּזוּ לוֹ. אָחוֹת לָנוּ קְטַנָּה וְשָׁדַיִם אֵין לָהּ, מַה נַּעֲשֶׂה לַאֲחוֹתֵנוּ בַּיּוֹם שֶׁיְּדֻבַּר בָּהּ. אִם חוֹמָה הִיא נִבְנֶה עָלֶיהָ טִירַת כָּסֶף וְאִם דֶּלֶת הִיא נָצוּר עָלֶיהָ לוּחַ אָרֶז. אֲנִי חוֹמָה וְשָׁדַי כַּמִּגְדָּלוֹת, אָז הָיִיתִי בְעֵינָיו כְּמוֹצְאֵת שָׁלוֹם. כֶּרֶם הָיָה לִשְׁלֹמֹה בְּבַעַל הָמוֹן, נָתַן אֶת הַכֶּרֶם לַנוטְרִים אִישׁ יָבִא בְפִרְיוֹ אֶלֶף כָּסֶף. כַּרְמִי שֶׁלִּי לְפָנָי, הָאֶלֶף לְךָ שְׁלֹמֹה וּמָאתַיִם לְנֹטְרִים אֶת פִּרְיוֹ. הַיּוֹשֶׁבֶת בַּגַּנִּים, חֲבֵרִים מַקְשִׁיבִים לְקוֹלֵךְ הַשְׁמִיעִנִי. בְּרַח דּוֹדִי וּדְמֵה לְךָ לִצְבִי אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים עַל הָרֵי בְשָׂמִים.

תהילים פרק קד.

א בָּרְכִי נַפְשִׁי, אֶת-יְהוָה:

יְהוָה אֱלֹהַי, גָּדַלְתָּ מְּאֹד; הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ.

ב עֹטֶה-אוֹר, כַּשַּׂלְמָה; נוֹטֶה שָׁמַיִם, כַּיְרִיעָה.

ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם, עֲלִיּוֹתָיו:

הַשָּׂם-עָבִים רְכוּבוֹ; הַמְהַלֵּךְ, עַל-כַּנְפֵי-רוּחַ.

ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת; מְשָׁרְתָיו, אֵשׁ לֹהֵט.

ה יָסַד-אֶרֶץ, עַל-מְכוֹנֶיהָ; בַּל-תִּמּוֹט, עוֹלָם וָעֶד.

ו תְּהוֹם, כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ; עַל-הָרִים, יַעַמְדוּ מָיִם.

ז מִן-גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן; מִן-קוֹל רַעַמְךָ, יֵחָפֵזוּן.

ח יַעֲלוּ הָרִים, יֵרְדוּ בְקָעוֹת– אֶל-מְקוֹם, זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם.

ט גְּבוּל-שַׂמְתָּ, בַּל-יַעֲבֹרוּן; בַּל-יְשֻׁבוּן, לְכַסּוֹת הָאָרֶץ.

י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים, בַּנְּחָלִים; בֵּין הָרִים, יְהַלֵּכוּן.

יא יַשְׁקוּ, כָּל-חַיְתוֹ שָׂדָי; יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם.

יב עֲלֵיהֶם, עוֹף-הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן; מִבֵּין עֳפָאיִם, יִתְּנוּ-קוֹל.

יג מַשְׁקֶה הָרִים, מֵעֲלִיּוֹתָיו; מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ, תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ.

יד מַצְמִיחַ חָצִיר, לַבְּהֵמָה, וְעֵשֶׂב, לַעֲבֹדַת הָאָדָם;

לְהוֹצִיא לֶחֶם, מִן-הָאָרֶץ.

טו וְיַיִן, יְשַׂמַּח לְבַב-אֱנוֹשׁ– לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן;

וְלֶחֶם, לְבַב-אֱנוֹשׁ יִסְעָד.

טז יִשְׂבְּעוּ, עֲצֵי יְהוָה– אַרְזֵי לְבָנוֹן, אֲשֶׁר נָטָע.

יז אֲשֶׁר-שָׁם, צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ; חֲסִידָה, בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ.

יח הָרִים הַגְּבֹהִים, לַיְּעֵלִים; סְלָעִים, מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים.

יט עָשָׂה יָרֵחַ, לְמוֹעֲדִים; שֶׁמֶשׁ, יָדַע מְבוֹאוֹ.

כ תָּשֶׁת-חֹשֶׁךְ, וִיהִי לָיְלָה– בּוֹ-תִרְמֹשׂ, כָּל-חַיְתוֹ-יָעַר.

כא הַכְּפִירִים, שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף; וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל, אָכְלָם.

כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ, יֵאָסֵפוּן; וְאֶל-מְעוֹנֹתָם, יִרְבָּצוּן.

כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ; וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי-עָרֶב.

כד מָה-רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ, יְהוָה– כֻּלָּם, בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ;

מָלְאָה הָאָרֶץ, קִנְיָנֶךָ.

כה זֶה, הַיָּם גָּדוֹל– וּרְחַב יָדָיִם:

שָׁם-רֶמֶשׂ, וְאֵין מִסְפָּר; חַיּוֹת קְטַנּוֹת, עִם-גְּדֹלוֹת.

כו שָׁם, אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן; לִוְיָתָן, זֶה-יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק-בּוֹ.

כז כֻּלָּם, אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן– לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ.

כח תִּתֵּן לָהֶם, יִלְקֹטוּן; תִּפְתַּח יָדְךָ, יִשְׂבְּעוּן טוֹב.

כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ, יִבָּהֵלוּן:

תֹּסֵף רוּחָם, יִגְוָעוּן; וְאֶל-עֲפָרָם יְשׁוּבוּן.

ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ, יִבָּרֵאוּן; וּתְחַדֵּשׁ, פְּנֵי אֲדָמָה.

לא יְהִי כְבוֹד יְהוָה לְעוֹלָם; יִשְׂמַח יְהוָה בְּמַעֲשָׂיו.

לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ, וַתִּרְעָד; יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ.

לג אָשִׁירָה לַיהוָה בְּחַיָּי; אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי.

לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי; אָנֹכִי, אֶשְׂמַח בַּיהוָה.

לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן-הָאָרֶץ, וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם–

בָּרְכִי נַפְשִׁי, אֶת-יְהוָה;

הַלְלוּ-יָהּ.

תפילה למציאת חתן משורש נשמתה של האישה, הן ברמה הרוחנית והן ברמה הרגשית

כל המתפלל על חברו, נענה תחילה. לכן, לפני הבקשה יש לומר פסוקים אלו:

בורא עולם כה רבים הם חסרי אהבת האמת כה רבים אינם מוצאים את זווגם רחם עליהם מקור האהבה תן לכול נשמה בודדה וגלמודה לחוות את השלמות הנובעת ממציאת זיווג הגון וישר משורש נשמתה.

"יהי רצון מלפניך "יהוה" "אלוהנו" ואלוהי אבותינו בזכות האימהות הקדושות שרה רבקה רחל ולאה ונשים צדקניות מרים הנביאה אביגיל ואסתר בת אביחייל שתמציא לי ברחמיך הרבים ובחסדיך המרובים את בן זוגי הראוי לי משורש נשמתי שיהיה נאה ומקבל עליו עול מלכות שמיים בעל יכולת לעבוד על תיקון המידות שלו בעל שכל ומידות טובות ומוצלח ומבורך בלמודו ובעינינו ורואה ברכה בעמלו ומקובל על הבריות כי בכלים אלו נוכל להקים בית כשר ונאמן בעם ישראל והיה הבחור אשר יזמנו לי על ידי שליחו של בורא עולם והוא ראוי לי משורש נשמתי ואתה ברחמיך הרבים תחון עלי ועזרני שבן זוגי הראוי לי יאהבני כגופו ויכבדני ויהיו שרויים בקרבנו אהבה ואחווה שלום ורעות ונסב אך נחת רוח ושמחה ונזכה שזווגנו יעלה לרצון לפניך והשכינה תשרה בינותינו ותיתן לנו חיים ארוכים חיים של טובה וברכה חיים של עושר וכבוד לנו ותסיר את העקבות שלא מאפשרים לי להתחבר לזיווג שנקבע לי מששת ימי בראשית ותטה את לבי לגמור השידוך הזה ללא שום פסול יהיו לרצון אמרי פי צורי וגואלי."

 

תפילה למציאת כלה משורש נשמתו של החתן, הן ברמה הרוחנית והן ברמה הרגשית

מומלץ לקרוא את מזמורי תהילים ואת הפסוקים "ואברהם זקן בא בימים" עם הקימה בבוקר:

לַמְנַצֵּחַ עַל-שֹׁשַׁנִּים, לִבְנֵי-קֹרַח; מַשְׂכִּיל, שִׁיר יְדִידֹת.

ב רָחַשׁ לִבִּי, דָּבָר טוֹב– אֹמֵר אָנִי, מַעֲשַׂי לְמֶלֶךְ;

לְשׁוֹנִי, עֵט סוֹפֵר מָהִיר.

ג יָפְיָפִיתָ, מִבְּנֵי אָדָם– הוּצַק חֵן, בְּשִׂפְתוֹתֶיךָ;

עַל-כֵּן בֵּרַכְךָ אֱלֹהִים לְעוֹלָם.

ד חֲגוֹר-חַרְבְּךָ עַל-יָרֵךְ גִּבּוֹר– הוֹדְךָ, וַהֲדָרֶךָ.

ה וַהֲדָרְךָ, צְלַח רְכַב– עַל-דְּבַר-אֱמֶת, וְעַנְוָה-צֶדֶק;

וְתוֹרְךָ נוֹרָאוֹת יְמִינֶךָ.

ו חִצֶּיךָ, שְׁנוּנִים: עַמִּים, תַּחְתֶּיךָ יִפְּלוּ; בְּלֵב, אוֹיְבֵי הַמֶּלֶךְ.

ז כִּסְאֲךָ אֱלֹהִים, עוֹלָם וָעֶד; שֵׁבֶט מִישֹׁר, שֵׁבֶט מַלְכוּתֶךָ.

ח אָהַבְתָּ צֶּדֶק, וַתִּשְׂנָא-רֶשַׁע:

עַל-כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ, שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן– מֵחֲבֵרֶךָ.

ט מֹר-וַאֲהָלוֹת קְצִיעוֹת, כָּל-בִּגְדֹתֶיךָ; מִן-הֵיכְלֵי שֵׁן, מִנִּי שִׂמְּחוּךָ.

י בְּנוֹת מְלָכִים, בְּיִקְּרוֹתֶיךָ; נִצְּבָה שֵׁגַל לִימִינְךָ, בְּכֶתֶם אוֹפִיר.

יא שִׁמְעִי-בַת וּרְאִי, וְהַטִּי אָזְנֵךְ; וְשִׁכְחִי עַמֵּךְ, וּבֵית אָבִיךְ.

יב וְיִתְאָו הַמֶּלֶךְ יָפְיֵךְ: כִּי-הוּא אֲדֹנַיִךְ, וְהִשְׁתַּחֲוִי-לוֹ.

יג וּבַת-צֹר: בְּמִנְחָה, פָּנַיִךְ יְחַלּוּ–עֲשִׁירֵי עָם.

יד כָּל-כְּבוּדָּה בַת-מֶלֶךְ פְּנִימָה; מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ.

טו לִרְקָמוֹת, תּוּבַל לַמֶּלֶךְ: בְּתוּלוֹת אַחֲרֶיהָ, רֵעוֹתֶיהָ–מוּבָאוֹת לָךְ.

טז תּוּבַלְנָה, בִּשְׂמָחֹת וָגִיל; תְּבֹאֶינָה, בְּהֵיכַל מֶלֶךְ.

יז תַּחַת אֲבֹתֶיךָ, יִהְיוּ בָנֶיךָ; תְּשִׁיתֵמוֹ לְשָׂרִים, בְּכָל-הָאָרֶץ.

יח אַזְכִּירָה שִׁמְךָ, בְּכָל-דֹּר וָדֹר; עַל-כֵּן עַמִּים יְהוֹדוּךָ, לְעֹלָם וָעֶד.

 

שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:

אַשְׁרֵי, כָּל-יְרֵא יְהוָה– הַהֹלֵךְ, בִּדְרָכָיו.

ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ, כִּי תֹאכֵל; אַשְׁרֶיךָ, וְטוֹב לָךְ.

ג אֶשְׁתְּךָ, כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה– בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ:

בָּנֶיךָ, כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים– סָבִיב, לְשֻׁלְחָנֶךָ.

ד הִנֵּה כִי-כֵן, יְבֹרַךְ גָּבֶר– יְרֵא יְהוָה.

ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה, מִצִּיּוֹן: וּרְאֵה, בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם–כֹּל, יְמֵי חַיֶּיךָ.

ו וּרְאֵה-בָנִים לְבָנֶיךָ: שָׁלוֹם, עַל-יִשְׂרָאֵל.

בראשית פרק כד

א וְאַבְרָהָם זָקֵן, בָּא בַּיָּמִים; וַיהוָה בֵּרַךְ אֶת-אַבְרָהָם, בַּכֹּל. ב וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם, אֶל-עַבְדּוֹ זְקַן בֵּיתוֹ, הַמֹּשֵׁל, בְּכָל-אֲשֶׁר-לוֹ: שִׂים-נָא יָדְךָ, תַּחַת יְרֵכִי. ג וְאַשְׁבִּיעֲךָ–בַּיהוָה אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִם, וֵאלֹהֵי הָאָרֶץ: אֲשֶׁר לֹא-תִקַּח אִישָּׁה, לִבְנִי, מִבְּנוֹת הַכְּנַעֲנִי, אֲשֶׁר אָנֹכִי יוֹשֵׁב בְּקִרְבּוֹ. ד כִּי אֶל-אַרְצִי וְאֶל-מוֹלַדְתִּי, תֵּלֵךְ; וְלָקַחְתָּ אִישָּׁה, לִבְנִי לְיִצְחָק. ה וַיֹּאמֶר אֵלָיו, הָעֶבֶד, אוּלַי לֹא-תֹאבֶה הָאִישָּׁה, לָלֶכֶת אַחֲרַי אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת; הֶהָשֵׁיב אָשִׁיב אֶת-בִּנְךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יָצָאתָ מִשָּׁם. ו וַיֹּאמֶר אֵלָיו, אַבְרָהָם: הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תָּשִׁיב אֶת-בְּנִי שָׁמָּה. ז יְהוָה אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִם, אֲשֶׁר לְקָחַנִי מִבֵּית אָבִי וּמֵאֶרֶץ מוֹלַדְתִּי, וַאֲשֶׁר דִּבֶּר-לִי וַאֲשֶׁר נִשְׁבַּע-לִי לֵאמֹר, לְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת–הוּא, יִשְׁלַח מַלְאָכוֹ לְפָנֶיךָ, וְלָקַחְתָּ אִישָּׁה לִבְנִי, מִשָּׁם.

כל המתפלל על חברו, נענה תחילה. לכן, לפני הבקשה יש לומר פסוקים אלו:

בורא עולם כה רבים הם חסרי אהבת האמת כה רבים אינם מוצאים את זווגם רחם עליהם מקור האהבה תן לכול נשמה בודדה וגלמודה לחוות את השלמות הנובעת ממציאת זיווג הגון וישר משורש נשמתה.

"יהי רצון מלפניך "יהוה" "אלוהנו" ואלוהי אבותינו אלוהי אברהם אלוהי יצחק ואלוהי יעקב שתמציא לי ברחמיך הרבים ובחסדיך המרובים את בת זוגתי הראויה לי משורש נשמתי שתהיה נאה ומקבלת עליה עול מלכות שמיים ושתהיה בעלת שכל ומידות טובות ומוצלחת ומבורכת בכול מעשיה ועניינה ורואה ברכה בעמלה ומקובלת על הבריות וברך אותי שיהיה לי את הכוח להקים בית כשר ונאמן בעם ישראל והיה הבחורה אשר יזמנו לי על ידי שליחיו של מקום והיא ראויה לי משורש נשמתי ואתה ברחמיך הרבים תחון עלי וברכני שתשרי בקרבנו אהבה ואחווה שלום ורעות ונסב אך נחת רוח ושמחה ונזכה שזווגנו יעלה לרצון לפניך והשכינה תשרה בינותינו ותיתן לנו חיים ארוכים חיים של טובה וברכה חיים של עושר וכבוד לנו ותסיר את העקבות שלא מאפשרים לי להתחבר לזיווג שנקבע לי מששת ימי בראשית ותטה את לבי לגמור השידוך הזה ללא שום פסול יהיו לרצון אמרי פי צורי וגואלי".

 

חתונה בקרוב,

הרב דוד פינחס איפרגאן

בן לאד"מור המלו"בן רבי שלום איפרגאן זצ"קל זיע"א

תגובות (2)

  • tair

    |

    שלום כבוד הרב
    אשמח לקבל ברכה ממך שהיה לי חתן ומבקשת לדעת מתי אמצא חתן ראוי ובעל טוב בתודה תאיר

    להשיב

  • אור

    |

    סגולה תפילה לפרי הבטן לזרע שקיים ולי ולבן זוגי שלומה בן דינה ז"ל ואור בת אירנה

    להשיב

להשאיר תגובה